*تبلیغ و جذب مسیحیت در ایران -هدف: هدف مسیحیت در تبلیغ، جذب مسلمانان است. -برنامه: برنامههای جذاب، آمادهسازی سخنرانهای توانمند، تبلیغ آزادیهای مفرط، برنامه خاص برای جذب جوانان. -روشهای عضوگیری: روش عضوگیری در مسیحیت به صورت هرمی است و افرادی که جذب میشوند خود به تبلیغ میپردازند. این در حالی است که افرادی که به مسیحیت میپیوندند از حداقل اطلاعات عقیدتی برخوردارند و تنها به صورت خودکار، به تکرار آموزهها میپردازند. 1- تبلیغات تلویزیونی: تلویزیون ماهوارهای به صورت گوناگون نقش به سزایی در اعمال تبلیغات مسیحیت ایفا میکند. مجموعههای رسانهای که به صورت شبکهای و
jfgdy , [bf lsdpdj nv hdvhk
برنامههای جذاب، آمادهسازی سخنرانهای توانمند، تبلیغ آزادیهای مفرط، برنامه خاص برای جذب جوانان.
-روشهای عضوگیری:
روش عضوگیری در مسیحیت به صورت هرمی است و افرادی که جذب میشوند خود به تبلیغ میپردازند. این در حالی است که افرادی که به مسیحیت میپیوندند از حداقل اطلاعات عقیدتی برخوردارند و تنها به صورت خودکار، به تکرار آموزهها میپردازند.
1- تبلیغات تلویزیونی: تلویزیون ماهوارهای به صورت گوناگون نقش به سزایی در اعمال تبلیغات مسیحیت ایفا میکند. مجموعههای رسانهای که به صورت شبکهای و کاملاً هماهنگ به تحرک میپردازند با شیوههای گوناگون به صورت مستقیم و غیرمستقیم تبلیغات وسیعی را برای مسیحیت به مرحله اجرا در میآورند. از جمله شبکهها و رسانههایی که میتوان به آنها اشاره کرد «محبت تی وی»، «نجات»، «امید ایران» و ... است.
عمده محورهای القای این تلویزیونها شامل موارد زیر است:
-تبلیغات مسیحیت صهیونیستی: انجام تبلیغات ویژوه معتادان و معلولان با استفاده از تصاویر ساختگی و جعلی و انتشار موسیقی و تصاویر و نماهنگهای هیجانآور به صورت مداوم.
-نشان دادن مسیحیت به عنوان دینی فراگیر که توانسته تمامی نژادها را به خود جذب کند.
2- تبلیغات اینترنتی: برخی از ویژگیهای منحصر به فرد اینترنت، زمینهای را فراهم آورده است تا بسیاری از گروهها و جریانهای غیرقانونی از آن به عنوان وسیلهای امن جهت تبلیغ و جذب بهرهبرداری کنند. مبلغان مسیحی در اینترنت با حداقل 30 سایت رسمی در حال فعالیت هستند. تالار گفتوگوی این سایتها به محلی برای جذب ایرانیان تبدیل شده است.
تبلیغ مستقیم
-تبلیغات شهری: تبلیغات شهری مسیحیت شامل طیف وسیعی از اقدامات میشود مانند: دیوارنویسی، ترسیم صلیب بر روی اماکن عمومی و خصوصی، توزیع سی دی تبلیغی رایگان نظیر «خدا محبت است»، «داستان خدا» و ...
همچنین توزیع رایگان کتابهایی نظیر «حیات در مسیح»، «عیسی کیست»، «اصول اعتقادی ما»، «خدمت تعلیم» و ... از این دست اقدامات است.
-تبلیغات در کلیساهای خانگی: این کلیساها منازلی هستند که کیشیشان مسیحی و یا افراد مرتد تازه جذب شده، مالکیت و یا اجاره آنها را در اختیار دارند. این محلها توسط سازمانهای کلیسایی با مبالغ قابل توجهی اجاره داده میشود تا توسط مالک، امورات جذب افراد صورت گیرد. این مکانها عمدتا شاهد رجوع جوانان تازه جذب شده هستند. برخی کتب، سیدی، جزوات، شبنامهها و وبلاگهای اینترنتی در این اماکن تهیه، توزیع و به روز رسانی میشود.
معتادان: فعالیت این گروه به دلیل گسترش معضل اعتیاد در کشور، بسیار گسترش یافته است در حقیقت با توجه به اینکه سیستم ترک اعتیاد مذکور نشأت گرفته از کشورهای غربی است، متولیان این گروه، از مسیحیت به عنوان عامل معنوی استفاده میکنند. به عبارتی معتادان اغلب دارای نارساییها و خلأهای معنوی هستند و شبکه تبلیغات مسیحیت عزم جدی برای جذب این گروه آسیبدیده به کار بسته است. نکته حائز اهمیت آنکه افراد مذکور با اغفال جوانان در حال ترک اعتیاد، ایشان را جهت ترک به بیرون از شهری که در آن ساکن هستند، انتقال دادهاند و تسلط که
متشکرم بزرگوار. اقشار آسیبپذیر و بزهکاران: دختران فراری، کودکان کار، افراد بزهکار و ... به دلیل عدم برخورداری از پشتیبانی معنوی و مادی مورد بهرهبرداری مبلغان مسیحیت قرار میگیرند. این افراد با استدلال اینکه یکی از حواریون عیسی مسیح(ع) «فاحشه» بوده است و عیسی(ع) او را دوست میداشته است، نسبت به جذب زنان فاسد به مسیحیت اقدام میکنند و بعضاً پس از جذب، از همین افراد برای توزیع انجیل در معابر استفاده میکنند.
مخالفان سیاسی: مخالفان سیاسی جهت جبران خسارات مادی و معنوی شان در قبال برقراری حکومت اسلامی بهترین راه را در زمینه عقیدتی حرکت در مسیر مسیحیت انحرافی مییابند. شواهد بسیار زیادی از گرویدن سلطنتطلبان، گروههای رادیکال دانشجویی، اعضای سازمانهای برانداز مسلح و ... در این زمینه موجود است.